ספר תכניות הממשלה הוצג הבוקר בממשלה

    איתי גדסי No Comments on ספר תכניות הממשלה הוצג הבוקר בממשלה

    ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הרבה יותר קל להגיע למקום מסוים כשאתה יודע לאן אתה הולך. אלה דברים נועזים, אלה דברים נכונים. ככה מנהלים עסק, ככה מנהלים גם מדינה"

    צילום: קובי גדעון לעמ
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממשלת ישראל פרסמה את ספר תכניות העבודה השנתיות. הספר כולל את תכניות העבודה של 26 משרדים ו – 13 יחידות סמך ותאגיד סטטוטורי, אשר נבנו על בסיס מדריך התכנון הממשלתי. התכניות כוללות את הגדרת מטרות ויעדי היחידות, המדדים המרכזיים לעבודת היחידה ועיקרי התכנון לשנת 2017-2018. תהליך התכנון רוכז על ידי אגף ממשל וחברה במטה הכלכלי-חברתי במשרד ראש הממשלה בראשות המנכ"ל אלי גרונר.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "צריך להבין שאנחנו מנהלים כאן ממשלה ואת הכלכלה בצורה שהיא חדשנית יחסית, ובוודאי בולטת מול מדינות העולם. כשאתה בא לנהל עסק כלשהו, אתה רוצה קודם כל להבטיח שההכנסות לאורך זמן יעמדו ביחס להוצאות, שההוצאות לא יגדלו יותר מההכנסות. אנחנו עושים את זה בשליטה תקציבית, בתקציב דו שנתי, מה שנותן לנו גם אופק תכנוני. אנחנו מעמידים יעדים כמותיים של המשרדים, והרבה יותר קל להגיע למקום מסוים כשאתה יודע לאן אתה הולך. מתווספת לכך גם העובדה שאנחנו בודקים עם מה באנו ביד, ואנחנו מפרסמים את זה. אלה דברים נועזים, אלה דברים נכונים. ככה מנהלים עסק, ככה מנהלים גם מדינה.

    אני חייב להגיד לכם שאחד היעדים הגדולים שאנחנו מציבים כאן במשרד ראש הממשלה זה הפחתת הרגולציה החונקת על המשק הישראלי. אנחנו במצב סביר במיסוי, אף על פי ששר האוצר ואנוכי מאמינים שאנחנו צריכים להוריד את המיסוי – אבל חלק מהמס הכבד ביותר שאנחנו מטילים על אזרחי ישראל ועל העסקים בישראל זה רגולציית יתר. זה תקנות יתר, זה פקידות יתר, שאנחנו רוצים להפחית אותן כדי להוריד את העלויות השונות לעסקים ולאזרח במדינת ישראל ולהקל על החיים פה. יש כמובן הרבה מאוד יעדים אחרים – הם יוצגו היום בממשלה. אני חושב שישראל בצעד הזה הופכת לאחת הכלכלות המתקדמות והשקופות בעולם".

    מנכ"ל משרד רה"מ, אלי גרונר, הוסיף: "יש קשר ישיר בין עודף הרגולציה ליוקר המחיה. אנחנו בין המדינות הראשונות בעולם שמפרסמות לציבור תכנית מלאה לעמידה ביעדים ממשלתיים. אנחנו מפחיתים רגולציה מיותרת ועומדים כחומה בצורה מול רגולציה חדשה, אלא אם היא מוכחת כהכרחית. בשנתיים האחרונות עבדנו מול כל משרדי הממשלה, והיום 13 משרדים כבר הטמיעו את תכניות הפחתת הנטל הרגולטורי בתכנית היעדים שלהם. אנחנו כבר מתחילים לראות את התוצאות ב-27 תחומים שכבר הופחתה בהם רגולציה. עד שנת 2018 נגיע ל-60 תחומים".



    0 תגובות